Och så blev man sjuk

Redan i fredags började jag ju stanna hemma från skolan på grund av illamåendet. Imorgon kommer jag också att stanna hemma men det är för att jag dragit på mig en ordentlig förkylning. Den är inte riktigt hos mig ännu men jag känner av att imorgon smäller det. Jag har huvudvärk, ont i leder och hud, dessutom har jag känt av något konstigt i hals och bihålor de senaste dagarna... men men! :) Man kan inte alltid vara frisk, klarade mig i alla fall i över ett halvår. Har inte varit sjuk sen förra vintern och det är ju skönt. Tror det beror på att jag håller igång kroppen så mycket och äter rätt, för det mesta...

Imorgon ska jag äta massor med soppa och dricka litervis med vätska! :) Det ser jag fram emot. Har börjat se fram emot och uppskatta små konstigt saker på sistone. Hittade ett par torkade bär som är helt underbart goda och det blev helt plötsligt en höjdpunkt i livet för mig. Har kanske inte så mycket som jag uppskattar just nu, men ser det mer som att jag lärt mig uppskatta det lilla! :)

Imorgon skulle mitt ordentliga träningsschema börja ju men nu ändras planerna tyvärr. Jag får bara se det som en liten paus innan det riktiga arbetet börjar. Det blir nog bra ändå och det kan min kropp behöva!
Börjar nästa vecka istället, då är det dessutom 10 veckor kvar till Thailand och det kan ju vara en bra mållinje för mitt delmål! :)

Nu ska jag sova ordentligt så jag blir frisk fort. Imorgon blir det dessutom en heldag med filmtittandes med bror min eftersom han också är hemma, han känner sig inte heller helt frisk!

Sovdags ja, godnatt :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0