Det blir allt tyngre att vara skilsmässobarn

Har precis tagit mig över från mamma till pappa. Idag var det riktigt tungt att bära alla sakerna, mamma fick hjälpa mig med två väskor. Idag var det en stor träningsväska med kläder, smink, dator osv, min skolväska full med böcker, kattbur, påse med kattsaker som mat och strö, påse med min speciella mat och sedan min träningsväska med alla träningskläder, skor och sånt.
Fan vad tung det är att ha skilda föräldrar. Inte bara väskorna som väger, känner fortfarande av varje vecka jag byter att jag tycker det är jobbigt. Har ändå hållit på med det här sedan jag var 2 år gammal, jag borde vara van. Det är jag ju förstås men det har kommit nu på senaste året att det är extra jobbigt. Tror jag längtar lite efter mitt eget lilla boende där jag kan förvara allt mitt skräp.
Har också blivit lite bestämd om vad som är mitt. Köper jag en påse nötter blir jag väldigt "den är min, ingen får ta" då jag är rädd för att grejerna ska ta slut. Pengar har alltid varit ett känsligt ämne för mig tyvärr... Skönt dock att jag inte är skyldig pappa pengar längre!
Jobbade ju i helgen som var och ska jobba denna helgen som kommer också. Förra helgen fick jag ju skorna (Vilket var otroligt snällt av pappa då de kostade en hel del) men denna helgen får jag ju betalt i pengar, vilket också behövs ibland.

Nu kom jag av på ett annat spår. Imorgon blir det morgonspring, superskönt och ser verkligen fram emot det! :) Gemensam-dag på skolan (vad fan det nu ska vara för något... känns som att jag slösar min tid på skolan just nu) och sedan blir det att träffa småsyskonen. Känns som länge sen men vi ses ju varannan vecka!
Börjar 10 imorgon så måste upp vid 7 för att hinna med springet :) Det innebär att jag ska sova typ nu! ;) Godnatt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0